חגיגת מבצעים עד 30% הנחה! מהרו להזמין! חגיגת מבצעים עד 30% הנחה! מהרו לפני שיגמר...
ההבדלים בין מותגי העדשות השונים

כיצד לקרוא את מרשם עדשות המגע שלך? כתיבת תגובה

מרשם עדשות המגע שלך מאפשר לך לרכוש עדשות מגע התואמות את תיקון הראיה הנדרש לעיניים שלך.

עליך לקבל מרשם לאחר התאמה מוצלחת של עדשות מגע. אך אם אין בידך עדיין מרשם עיניים, אל תהסס לבקש מהאופטיקאי שלך.

האם בישראל צריך מרשם לעדשות מגע?

בכל מה שקשור לתיקון הראייה שלך, התשובה היא חיובית, אתה צריך מרשם לעדשות מגע בישראל, כמו גם ביקורים קבועים אצל האופטיקאי שלך.

עם זאת, למרות שאתה מבחינה טכנית לא זקוק למרשם לרכישת עדשות מגע צבעוניות, אנו ממליצים לבצע בדיקת עיניים שתסייע לך לבחור את העדשות המתאימות ביותר.

לידיעתך, מרשם עדשות מגע הינו שונה ממרשם למשקפיים, ולכן אינך יכול להשתמש במרשם למשקפיים עבור עדשות מגע.

כיצד לקרוא את מרשם עדשות המגע שלך?

כיצד אוכל לקרוא את המרשם לעדשות המגע שלי?

אינך זקוק למרשם הפיזי שלך איתך בכדי לרכוש עדשות מגע מאייאופטיקס, אך עליך להבין היטב מהו המרשם לעדשות מגע שלך ואיך לקרוא אותו.

אתה יכול למצוא את המרשם לעדשות המגע שלך שלך על פיסת הנייר שניתנה לך על ידי האופטיקאי שלך במהלך הבדיקה, בקצה או בצד של אירזת עדשות המגע שלך או על האריזה הבודדת המכילה את עדשת המגע שלך.

מרשם בכתב כולל בדרך כלל את המפרט הבא: עקומת בסיס (Base Curve), קוטר (Diameter), עוצמה/מספר (Power), וכן אם יש לך צילינדר, ישנם נתונים נוספים כגון צילינדר ומעלות (Axis), וכן לעדשות מולטיפוקל ישנם נתונים נוספים כגון תוספת (Add).

המרשם לעין ימין ושמאל יופיע בנפרד מכיוון שהם עשויים להשתנות.

מרשם לדוגמא:

עין עקומת בסיס (Base Curve) קוטר (Diameter) מספר (Power) צילינדר (Cylinder) מעלות (Axis) תוספת (Addition) דומיננטי (Dominant)
ימין 8.4 14.0 -0.50 -1.25 10 > +1.0 N
שמאל 8.4 14.0 -1.25 -1.25 10 +1.0 D

שם ותאריך תפוגה: המרשם שלך צריך להכיל גם את שם עדשת המגע שלך, למשל Dailies Total 1 ותאריך תפוגה, שלרוב הוא שנה מיום הבדיקה שלך.

להלן דוגמה למרשם המופיע בצד האריזה של Air Optix plus Hydraglyde:

מרשם לעדשות מגע

מה המשמעות של כל נתון במרשם?

  • עקומת בסיס (BC): עקומת הבסיס קובעת איזה סוג התאמה נדרש כדי שהעדשה תעמוד בעקומת העין שלך; זה כתוב בדרך כלל במילימטרים או לפעמים במילים: שטוח, חציון או תלול.
  • קוטר (DIA): קוטר עדשת המגע כתוב גם במילימטרים וקובע את הרוחב המתאים ביותר לעין שלך.
  • מספר / כוח אופטי (PWR / SPH): נתון זה מראה אם ​​אתה מסובל מקוצר ראיה או רוחק ראיה וכמה תיקון העיניים שלך דורשות. אם אתה סובל מקוצר ראיה, הנתון שלך יתחיל בסימן + (סימן פלוס) ואם אתה סובל מרוחק ראיה זה יתחיל בסימן – (סימן מינוס). לאחר מכן יעלה המספר מ- 0 במדידות של 0.25 דיופטרים, ככל שהמספר גבוה יותר כך התיקון החזותי נחוץ יותר. הנתון מוצג על אריזת העדשות כ-PWR או D.

נתוני מרשם לצילינדר (אסטיגמציה)

הנתונים שלהלן מוצגים רק במרשמי עדשות מגע בהם יש צורך בתיקון עדשות מגע צילינדר (אסטיגמציה).

  • צילינדר (CYL): הצלינדר תמיד יהיה מספר מינוס שעולה במידה 0.25. בדומה לנתון המספרי / כוח אופטי המוצגת בכל המרשמים הסטנדרטיים, הצילינדר מציין את הדרישות החזותיות הנוספות הדרושות לאסטיגמציה וכמה האסטיגמציה חמורה.
  • ציר (AX): אסטיגמציה נגרמת על ידי עקמומיות לא סדירה של העין. הציר הוא הנתון הקובע את זווית התיקון הדרושה על מנת לראות בבהירות. הציר הוא תמיד מספר שנע בין 0 ל-180 מעלות.

נתוני מרשם לעדשות מולטיפוקל (פרסביופיה)

להלן דוגמה למרשם המופיע בצד האריזה של עדשות לתיקון עדשות מגע מולטיפוקל (פרסביופיה):

  • תוספת (ADD): אם אתם סובלים מפרסביופיה זה משפיע על הראייה הקרובה שלכם, נתון התוספת קובע איזו רמת תיקון אתם צריכים כדי להיות מסוגלים לראות בבירור ממרחק קרוב. זהו מספר שנע בין 0.50 ל-3.00, ישנם מותגי עדשות מגע שמתייחסים אליו כאל גבוה (HIGH), בינוני (MED) או נמוך (LOW).
  • דומיננטי: אם אתה מרכיב עדשות מגע מולטיפוקליות או עדשות מגע ביפוקל, התיקון נקבע על ידי עין דומיננטית ולא דומיננטית. נתון העין הדומיננטית מסומן בדרך כלל עם “D” ו-“N” כדי להבדיל בין העיניים.

כתבות, מדריכים ומידע בנוגע לעדשות מסויימות וכן תכנים שונים המופיעים באתר מכילים מידע כללי בלבד ואינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא או אופטומטריסט. כל מידע רפואי המופיע באתר iOptix משמש לידע כללי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. המידע באתר לא מותאם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם לכן חובה להקפיד להציג בפני האופטומטריסט ואנשי המקצוע כל שאלה, ספק או התלבטות בנוגע לשימוש בעדשות מגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סל קניות

סגור

תפריט נגישות